Hej!

Hejsan igen:)
Jag har glömt att blogga nu i några dagar eftersom att jag har tränat med Alladin och gjort mycket i stallet, men nu tänkte jag berätta vad jag har gjort :)

I tisdags så vilade min lilla bebis eftersom att jag hade annat jobb att göra. Men jag gick och borstade bort massa päls som han fäller av... HATA hehe. 

I onsdags så regnade det så sjukt mycket, men jag red ändå hehe jag fick dock vänta med att rida tills det var kväll men men det gick jätte bra och han har blivit så otroligt lydig och mjuk nu under tävling säsongen vilket är väldigt bra :)

I går (Torsdags) så red jag också på kvällen eftersom att jag var med en kompis och kollade på hennes hoppträning:) Och det var ganska roligt för jag sa till pappa att jag bara skulle skritta ut en runda på ungefär 20 minuter, men när jag väl sadlar och har borstat och så dära så skall jag sätta på bensydden men då märker jag att de är blöta efter att jag hade spolat av gruset på dom dagen innan. Så då har jag två alternativ och det är att rida utan eller att linda (har ju flera benskydd men inga som passade ihop med schabraket och mina kläder :P) och då bestämmer jag mig för att jag skall linda. Men när jag börjar linda så tänker jag *Nä nu när jag sitter här och lindar måste jag ju rida mer än 20 minuter* så allt slutade med att jag red i ungefär en timma :D Haha. Mina planeringar håller inte alltid så bra :D Men i alla fall träningen som jag då gjorde gick jätte bra och han var verkligen framåt och jag kände att han verkligen ville jobba mer och mer :D Han är verkligen i bra kondition nu och det går bara bättre och bättre så jag hoppas att det fortsätter så :D 

Och idag då, ja idag blir det nog ett dressyr pass igen tänkte rida igenom LA:P1 som vi snart skall tävla hehe as svårt men men allt går om man vill och våran tränare säger att både jag och Alladin är redo för det så det är ju jätte bra :D 

Så nu har jag tagit igen det jag har missat så nu kan jag sitta vid datan med gått samvete hehe XD men vi höres nog senare så skall jag berätta lite mer om dagens träning :D 

Alladin ♥
(bilden är tagen med mobilen så kvalitén är inte den bästa :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0